berkongsi pada yang sudi

sampaikan walau satu Aayat







Wednesday, June 23, 2010

World Cup @ Langau

situasi pertama:

kul berapa ni bang..kul 4..sape menang?..Brazil..lwn sape (nak tau jg kan) Ivory mende ntah..tak ingat.hebat jg dia lawan Brazil..dpt gak 1 gol..oo..bersungguh abang tengok bola..dh solat belum..dah..Zzzzz

situasi kedua:

abang..abang..ayah..ye ada apa..buat susu fawwaz..ok..tak tidur lagi ke?belum..tgk bola..bersungguhnya la..baik buat sunat tahajjud ke apa ke ok jg dr tgk bola..hmm..4 tahun sekali..tensen sebab kena tido sorang pun sama..tapi kira ok jugak sebab orang nak buat susu anak available..

situasi ketiga:

abang tambah chanel sukan ni..so bulan ni kena bayar mahal sikit la astro kita..bersungguhnya abang..waste time and money..kita kan nak guna duit banyak..tak po la..4 tahun sekali..sape suruh tv3 tak cover world cup tahun ni..tv3 pulak salah..sabar je la..

situasi keempat:

eeee bunyi apa ni..macam langau la..tu bunyi vevezula (betul ke eja ni?) macam trompet tradisi orang AFrica..oo..ummi tak suka..terganggu la..ha ah kan..(tapi tengok jugak!)..

dan banyak lagi situasi...aku isi masa lapang aku ni..dah kenyang punya pasal..breakfast dengan en suami tadi..makan siap-siap untuk lunch..hehe..pas zuhur amik kueh-kueh je la untuk lapik perut..jap lagi nak jumpa penyelia..ada ka patut nak jumpa penyelia boleh lepak-lepak tulis blog..amnah..amnah..

aku bukan apa sebenarnya, (jap blog aku ni tak cantik la.sape la yang nak tolong ni..iklan jap..)tengok orang layan world cup sedemikian rupa jadi aku semakin takut..ni la tanda akhir zaman..orang bermegah dengan perkara yang tidak berfaedah..maam tengok bola tak berdosa ye..memang la..sape kata berdosa tapi tengok time tu..boleh tak korang bangun malam macam sekarang untuk beribadah? jawab..jawab..hehe...tak leh rasanya maam..itu la..tak pe la gini..aku harap kaki bola boleh jadikan tempoh lebih kurang sebulan ni untuk training berjaga malam..pas tengok bola sebelum tido amik masa untuk sujud 2 rakaat..boleh tak? dua je please...latih diri slow..lagipun sekarang kan bulan Rejab..pas Rejab, Syaaban dan pastu Ramadhan..so 3 bulan yang dijanjikan Allah ni yang penuh keberkatan dan rahmat boleh diambil manfaat oleh semua orang terutama kaki bola world cup @ langau ni kan..cuba la..kalau kita sedaya upaya berjaga malam untuk bola..apa salahnya sikit masa untuk Allah..

baiknya Allah..

Allah memang baik..walaupun kita jarang bersyukur dengan nikmat nyawa dan masa yang diberikan, Dia tetap layannzzz kita seadanya..kita cukup makan, tempat tinggal kita ok, ada TV, ada air cond, ada macam-macam dan macam-macam ada..tapi jarang sangat kita nak kata Allah tu baik..dalam kes bola ni sebenarnya orang tak perasan Allah tengah uji kita..kalau dulu kita boleh jawab payah la nak bangun untuk solat malam..sekarang tengok la..kan kita boleh bangun dengan mudah..so kiranya sebelum ni semuanya alasan la kan..

jom kita sama-sama..yang suami pas tengok bola..gerakkan isteri untuk bangun solat malam..at least pukul 4 tu boleh lagi buat tahajjud kan..dan isteri boleh ingatkan suami apa pun tentang bola dan kekuatan suami untuk bangun malam ni boleh jadikan suami istiqamah/konsisten/maintain pasni untuk terus bangun malam bukan untuk bola tetapi untuk Allah Taala..

so world cup @ langau..aku memang terganggu.hehe

No comments:

Post a Comment