berkongsi pada yang sudi

sampaikan walau satu Aayat







Wednesday, June 16, 2010

apa yang perlu ada dalam blog

semangat ni..yeehaaaa..

orang semangat tengok bola..aku semangat nak tulis blog..best rupanya..mcm mula-mula berkecimpung dengan Facebook dulu..termimpi-mimpi rupa FB..kali ni aku termimpi-mimpi rupa blog pula..hehe..mcm mana nak hiaskan blog..mcm mana nak susun ayat. kata suamiku, blog ni jangan berat sangat, biar santai-santai je, baru orang seronok baca. pastu aku jawab.. (eh menjawab pulak dia ni!) blog ni ikut suka orang nak tulis la, apa saje boleh (pada hal awal td dok tanya suami mcm mana nak tulis, dah dia bagi pendapat refuse pulak..ni la isteri-isteri zaman sekarang)..so?

so aku memulakan pencarian. sejak sambung belajar ni, suka sangat mencari. macam tadi pegi UM nak cari artikel, ada ke patut satu level 3 Libarary dia tutup; nak polish lantai puan...aiseh..dah tak boleh masuk, yang lagi best pegi jumpa reader adviser dia, dia jawab, eh saya tak dimaklumkan pulak level 3 close..wakakak..aku kena tulis dalam paper ni..biar NC;Gauth tu tau tentang ni..huhu..tak baek kata budak-budak sekarang..tak pe la, aku dah tinggalkan pesan dan nampaknya puan reader adviser berbesar hati membantu, kalau jumpa saya akan scan dan email pada puan..wahwahwah beshhh tu..kalau tak jumpa saya datang lagi next week..nanti tak tau la level mana pulak yang nak tutup ni..kata UM tu hebat? hehehe tak baek maam tulis gitu tau..hehehe..saje provoks..

so?sambung balik, pencarian tentang blog tadi, aku dok tengok blog orang besh2 je..ada yang siap ada iklan air asia lagi tu..kompem masuk duit tu..tapi aku tengok yg ada iklan air asia ni adalah blog yang aktif..ini pendapat aku yang sehari dua dengan blog ni..so aku target kalau dapat letak iklan jamu Mak dara ke, Kopi Janda ke beshh jugak ni..boleh masyuk. cuma sekarang aku kena aktif dan target Followers seramai mungkin. untu mendapatkan follower aku kena pastikan beberapa perkara iaitu:

1. Betulkan niat (Lillahi Taala)
2. topik yang hebat dan kena time
3. bahasa yang bersahaja
4. tajuk kena simple tapi menarik
5. kena target pembaca
6. kena ada camera (ni orang rajin snap sana sini)

Enam je la setakat ni. cuma apa yang aku harapkan dari pembikinan blog ni, aku dapat berkongsi dengan masyarakat. mungkin blog ni boleh jadi medan aku berdakwah, mendidik dan barangkali dapat berjumpa ramai kawan yang baru. ini la hajatku.. mudah-mudahan Allah merahmati..

ok la jumpa lagi. sampaikan walau satu Aayat..

salam

No comments:

Post a Comment