berkongsi pada yang sudi

sampaikan walau satu Aayat







Friday, July 23, 2010

Mavi Marmara; Episode 3

Doktor Norazaman seterusnya bercerita tentang GAZA..kenapa la Gaza ni femes sangat eh..

DN berkata, hanya orang yang beriman sahaja akan rasa kita perlu dan wajib bantu Gaza kerana Gaza adalah nadi kekuatan Palastin..rakyat Gaza semua berjuang tidak kira lelaki atau perempuan..Dn menambah ada ulama said..ramai kita yang sukar untuk shahadah kerana tidak hiraukan saudara kita di palastin..tanggung jawab kita sepatutnya untuk sama-sama membantu rakyat palastin.. sekurangnya titip la doa untuk mereka..

DN terus bercerita keadaan dalam Mavi Marmara apabila diserang oleh komando Israel..memang komando tu tak ada belas kasihan langsung..makan arak banyak la tu..geramnya nak jentik..Dn bercerita keadaan yang gelap gelita menyebabkan mereka sukar untuk bergerak..apabila komando masuk mereka telah dikumpulkan setempat dan komando ni mencari senjata yang dikatakan dibawa oleh konovoi Mavi Marmara ni..apa yang jumpanya adalah tak silap 8 bilah pisau sahaja..ye la pisau dalam dapur nak guna untuk memasak..tak silap aku mavi marmara ni ada banyak dapur..ye la 5 tingkat tu beb..besau kapal tu macam titanic..ngok betul la israel ni..nak lawan dengan yang bukan lawan dia sebab tu la nampak macam menang..

komando tersebut adalah Yahudi Israel berkulit hitam (macam negro) dia menangkap salah seorang ahli dalam mavi marmara tersebut dan bertanya do you like Palastine sambil pistol dia ada kat kepala (rasa-rasa korang korang akan jawab apa?) tapi konvoi yang ditanya ini menjawab dengan iman..yes i do..yes i love palastine..syahid la seorang ahli konvoi ni..DN masa tayangan slide ada tunjuk gambar saudara kita yang terpilih untuk syahid ini...DN kata orang yang syahid ini ialah yang tidak penah tinggal sunat tahajud setiap malam ditambah dengan dia yang akan gerak semua orang untuk solat tahajjud (Allahu Akbar!).. dia yang akan cuci tempat-tempat yang kotor dalam kapal tersebut..dan makanya dia terpilih untuk syahid..DN kata orang yang join konvoi ni dah dibrainwash atau dah melalui banyak saringan..kebanyakan (barangkali semua) mereka sudah tidak hiraukan nyawa kerana hendak mengejar syahid..so bila tengok kawan mereka mati mereka menjadi sedih..bukan sedih sebab orang tu mati tapi sedih kenapa bukan mereka yang terpilih untuk syahid..besar pahalanya..aku pun nak..DN menambah setiap seorang mereka sudah berwasiat bahawa sekiranya mereka mati jangan dibawa mayat mereka pulang ke tanahair dan mesti tanam mereka di mana mereka mati..kalau mereka mati atas kapal maka buang sahaja mereka ke dalam laut..hebatnya ahli konvoi ni..memang patut DN kata ini bukan misi sebarangan..ini adalah intifada ke3! pergi dan bersediauntuk syahid..Allahu Akbar sesungguhnya aku msh jauh lagi untk sampai di tahap ini..

DN kuat mengingatkan aku dan pendengar masa tu supaya boikot yahudi..boikot la barang yahudi..bantu la Gaza aka Palastin..walaupun kelihatan seperti tidak lengkap ceritanya berkenaan perjalanan konvoi ini (sbb kekangan masa ni sebenarnya..nak rush untuk jumaat..2 jam tak cukup untuk mendengar!) tapi bagi aku yang mendengar sedikit sebanyak aku tersedar bahawa aku masih jauh daripada apa yang patut aku lakukan sebagai seorang Muslim..patutnya paling tidak aku membantu dengan tenaga fizikalku, aku patutnya titipkan doa dalam sujudku..YA Allah ampunkan aku, aku hambaMu yang lemah..akan kuusahakan untuk itu..mudah-mudahan syurga itu layak untukku kerana aku sentiasa ingat kepada saudara-saudaraku..

boikot yahudi, titipkan doa untuk saudara kita di Palastin, bangunkn ekonomi umat Islam..dan sampaikan walau satu Aayat..

No comments:

Post a Comment