berkongsi pada yang sudi

sampaikan walau satu Aayat







Tuesday, August 10, 2010

Sogo Member Card Sale: Cukup la sekali ini..

nak ambik beberapa minit untuk merakamkan suatu pendapat dan pandangan..moga ia akan mengingatkan diriku dan dirimu..

last friday aku pegi ke sogo ada member card sale..agak terlewat al-maklum berkomuter slow macam siput sedut..bila la komuter ni nak upgrade kan..sesampai di Sogo..aku terkebil-kebil tengok orang membeli belah..rasa-rasa macam nak blah je..aku ni jenis yang tak boleh himpit-himpit dengan orang sebenarnya..tapi disebabkan dah sampai dan misi untuk dapatkan baju raya anak, baju raya suami, hand bag dan kasut raya aku, aku gagahkan jugak untuk masuk dalam suasana yang hiruk pikuk, kelam kabut, bau orang dan bau baju yng sangat tidak menyenangkan..

cukup la sekali ini..kikiki

aku gagahkan diri.capai mana yang boleh dan dapat la 8 pasang baju anak-anakku..sorang 4 pasang la kiranya..capai dan amik buh dalam bakul..aku pegi beratur dan bayar..habis dan selesai..tengok-tengok baju anak je dah RM400..adoiii..mahal sangat ke yang aku amik ni..kata sale..rupa-rupanya aku tak pandai tengok..betul la aku ni..yang tulis 70% aku amik la ingtkan harga yang dia tag tu ada less lagi rupanya memang itu la harganya..dah baju anak aku selai RM37.90..hai dapat kain 4 meter untuk baju ummi tu..pastu kebanyakan yang aku pilih yang kat rak dan gantung-gantung..memang la mahal..mungkin seluar je yang agak murah la sebab jeans dorang ni aku main amik je..aku lebih suka ke rak sebab aku malas nak berebut satu dan yang keduanya yang kat rak tu sebenarnya adalah trend terbaru..kalau yang longgok-longgok tu confirm la yang tahun-tahun bila sebenarnya..dah banyak kali aku pegi sale kat sogo yang bukan member card sale ni aku tengok pakaian tu jugak la yang dorang jual..aku buat kesimpulan Sogo ni akan bagi murah adalah pada barangan yang dah lama sahaja..out of date..yang new arrival tak kan la dia nak bagi murah..

lagi satu aku tengok orang yang membeli tu dorang amik dan buh dalam bakul lepas tu duduk la bersila tepi kaki lima melipat-lipat kain baju yang dipilih tu..aku ingat dorang akan beli semua tu..memang banyak la duit dorang kan tapi kata kawan aku masa dorang lipat-lipat tu la dorang pilih..yang dorang tak nak dorang akan longgok je tepi kaki lima tu..ada pulak yang akan pilih daripada longgokan reject di kaki lima tu pulak..sebab tu jugak kawan aku kata kena pegi awal sebab kalau lambat dah habis orang pilih bawak lari ke tepi..so bila kita nak pilih kat tempat jual tu dah tak ada dah baju-baju yang elok..pening kepala tengok orang yang ghairah macam tu sekali..

cukup la sekali ini..amik pengajaran ye amnah..dari bersesak-sesak dengan orang ramai lagi la baik pegi membeli belah dengan suasana yang tenang dan damai..boleh pilih dan fikir elok-elok sebelum membeli..boleh fikir tentang bajet supaya ia tidak over bajet..aku sangat mementingkan ketenangan diri..mungkin sebab nama aku amnah ni sendiri yang bermaksud ketenangan..hehe..lebih nampak!

No comments:

Post a Comment